Ana sayfa Yoga Hamile Yogası

Hamile Yogası

1710
Pregnant woman doing yoga

Günümüzde egzersiz yapan çoğu kadın hamile kaldığında ne yapması gerektiği konusunda ikilemler yaşayabilir. Egzersiz programlarına devam mı etmeli, ara mı vermeli bir türlü karar veremez. Hamile kalıncaya kadar hiç egzersiz yapmamış olan kadınlar ise hamileler için özel olarak hazırlanmış bir programa katılmaktan çekinebilirler.

Bu çok özel durumda, bedenlerindeki fiziksel değişimler ve oluşabilecek rahatsızlık hissi nedeniyle bir arayış içine girerler.

Doktorlar hamilelik döneminin sağlıklı ve huzurlu geçirilmesine destek vermesi açısından hamile yogasını tavsiye etmektedir. İster normal doğum planlayın ister sezeryan, hamilelik sürecinizi rahat geçirebilmek için hamile yogasının olumlu etkilerinden faydalanabilirsiniz. Sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek ve hamileliği rahat bir şekilde tamamalamak her anne adayının arzusudur. Uzman bir eğitmen eşliğinde yapacağınız yoga çalışmaları bu konuda yardımcı olacaktır.

Kulübümüzde kişiye özel bire bir ders alabileceğiniz gibi, kendi arkadaşlarınızla bir grup oluşturarak grup dersi talep edebilirsiniz. Dersleri Şişli’deki stüdyomuzda ya da kendi evinizde planlayabilirsiniz. Randevu almak için iletişim sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Hamile yogasına ne zaman başlayabilirim

Hamile yogasını hamile kaldığınız ilk haftadan doğum yapacağınız son güne kadar güvenle yapabilirsiniz. Her hamilelik farklıdır bu yüzden doktorunuza danışarak sizin için en uygun zamanı birlikte belirleyebilirsiniz.

Hamile yogasını hangi sıklıkla yapmalıyım

Hamile yogası haftanın her günü gönül rahatlığı ile yapabileceğiniz bir çalışmadır. Burada kişinin ayırabileceği zaman önemlidir. Haftanın en az 2 günü 1 saatten oluşan bir programın hamilelik sürecini olumlu yönde etkilediğini görmekteyiz.

Hamile Yogasının Hamilelik Sürecine Faydaları
  • Hamilelik sırasında ihtiyaç duyulan güç ve dayanıklılığı sağlayarak kalça, sırt ve omuzlardaki gerilimi azaltır.
  • Bilinçli nefes teknikleri annenin hamilelik süresince sakin kalmasını sağlar.
  • Nefes teknikleri anne ve bebeğin daha iyi oksijen almasını sağlayarak yaşam enerjilerini arttırır.
  • Yoga hareketleri bebeğe giden kan akımını arttırarak onun daha iyi beslenmesini sağlar.
  • Derslerde ‘asana’ dediğimiz yoga pozları yani yoga duruşları aracılığı ile fiziksel olarak güçlenir, esneklik kazanırsınız.
  • Hamilelikte ortaya çıkan bel, sırt, boyun ağrılarından kurtulmanıza yardımcı olur. Ağrısız, krampsız bir hamilelik süreci geçirmenizi sağlar.
  • Mudra’lar ve banda’ların üreme organları ve salgı bezleri üzerinde güçlü etkileri vardır.
  • Meditasyon hamilelik sırasındaki korkuları, endişeleri ve akıl karışıklıklarını gidermek için anne adayına yardımcı olur.
Hamile Yogasının Normal Doğuma Katkısı
  • Beden esneyerek normal doğum sürecine hazırlanır.
  • Hamile kadın bedenindeki kasları farkederek onları daha kolay yönetmeye başlar.
  • Derin gevşeme ve nefes teknikleri ile doğum esnasında rahatlamayı ve doğum sürecini akışa bırakmayı öğrenir.
Sezeryan ile doğum planlayanlar hamile yogası yapabilir mi

Hamile yogası hamilelik sürecinizi rahat ve huzurlu geçirmeniz için çok faydalıdır.

İster normal doğum planlayın ister sezeryan hamilelik süreci boyunca beklenen sırt ağrıları, gece krampları, fazla kilo alımı, hormonal değişiklikler ile oluşan ruhsal dengesizlikler, uyku problemleri, ödem gibi durumları ortadan kaldırır.

hamile yogası

PAYLAŞ